Aleksandra Sojczyńska
Waynet
„Świadome” podejmowanie decyzji przez każdego z nas tak naprawdę zdeterminowane jest przez wiele czynników, m.in. nasze wspomnienia, myśli, emocje, nabyte doświadczenia i otoczenie, w którym przebywamy. Obecność dwóch rodzajów mózgu, tzw. mózgu szybkiego, który opiera się na domysłach i intuicji oraz mózgu wolnego, który wymaga umysłowego skupienia i logiki, sprawia, że nie jesteśmy odporni na pułapki myślenia. Podczas referatu zostaną omówione wybrane metody “projektowania dla mózgu” (ang. human brain design) wykorzystywane w branży e-commerce, przy tworzeniu sklepów internetowych. Do danych metod zaliczyć można zasady: niedostępności, limitu, pośpiechu oraz elementy związane z grywalizacją i społecznym dowodem słuszności.
sklep internetowy, użyteczność, doświadczenie użytkownika, psychologia, mózg szybki, mózg wolny, HCI, kognitywistyka, użytkownik, ecommerce, „projektowanie dla mózgu”